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Guild Wars 2 News
Gilden-CDI: Unterthema Raids
geschrieben von roter_mantel am 30.10.2014, 12:43
Guild Wars 2 - News

Seit Dienstag läuft die Diskussion zum Unterthema Raids. Wichtige Punkte sind Zugänglichkeit, Belohnungsstruktur, Gegner-KI oder auch die Einbettung der Raids in die Kernstrukturen und -mechaniken von GW2.

Wer Vorschläge, Konzepte oder Bedenken zu Aspekten hat, kann diese in diesem Thread gerne vortragen. Chris beteiligt sich sehr rege an der Diskussion. Auch Crystal Reid springt von Zeit zu Zeit in die Debatten mit Kommentaren und Anregungen.

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Guild Wars 2 News
Update zum Thema Währungstausch
geschrieben von roter_mantel am 29.10.2014, 01:09
Guild Wars 2 - Entwicklertracker

Wie Gaile Gray mittelit, arbeiten die Entwickler fieberhaft an dem neuen Interface. Es ist berreits in der Testphase und die Texte sind in der Lokalisation. Das neue Interface mit frei wählbaren Mengen an Gold und Edelsteinen soll noch - falls möglich - vor dem 4. November aufgespielt werden!

I saw the test of the new interface today and it looks solid to me. (I also happen to think it’s very attractive, but maybe that’s just me. )

The interface and Custom option move into testing now, and the text is already headed to Localization.

The dev team is keenly aware that there are Halloween items available only during a specific period (through November 4) and therefore they intend to do their darnedest to offer the new options in the next few days but certainly in advance of November 4th if humanly possible. (I have confidence this will happen.)

Quellen: offizielles GW2-Forum

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Guild Wars 2 News
Echos der Vergangenheit startet am 4. November
geschrieben von roter_mantel am 28.10.2014, 17:11
Guild Wars 2 - News

Wie bereits angekündigt und heiß ersehnt haben wir nun das neueste Teaser-Video zur Analyse.

 

Das Filmchen hält Einiges bereit: Luftschiffe des Paktes, mehr widerliche Pflanzenmonster, das Gebäude mit der Statue. masssig kristalline Strukturen und sogar Ogden Steinheiler...

 

Viel spaß beim Analysieren und Spekulieren um den Inhalt der 5. Episode

Quellen: offizielle GW2-Seite

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Guild Wars 2 News
Grammofon und Candy-Corn-Fresser frisch aus dem Shop
geschrieben von roter_mantel am 28.10.2014, 12:24
Guild Wars 2 - News

Kurz vor Höhepunkt der Festlichkeiten hat Arenanet wieder neue Gegestände im Shop platziert.

Für 600 Edelsteine bekommt man ein verwunschenes Grammofon, das schauerliche Musikfetzen passend zu Halloween abspielt. Manche Stücke sind sehr leise.

Für 300 Edelsteine erhält man den Candy-Corn-Frasser. Dieser kann mit nur kurzer Pause dazwischen je 3 Candy Corn vertilgen und spendiert dafür jedes Mal entweder einen 15-minütigen Buff wie unter anderem + 100% mehr EP oder 5% Schadenreduktion oder aber eine Verwandlung in ein Halloweenmonster wie Spinne oder Mumie. Die Zeiten der Buffs stapeln sich.

Unser Freund Sputti von Guildnews hat sich beide Gegenstände genauer angeschaut.

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Guild Wars 2 News
Experimentierfeld WvW
geschrieben von roter_mantel am 27.10.2014, 20:51
Guild Wars 2 - Entwicklertracker

John Corpening hat ja schon vor Kurzem  angekündigt, dass im WvW einige Änderungen anstehen und die Devs auch einige Dinge testen möchten. John hat nun den Modus operandi konkretisiert: ein mehrwöchiges Events. Während des Events werden einige Regeln des WvW verändert. Den Anfang machen die Serverpunkte für das Töten von gegnerischen Spielern und das Weglassen der weißen Schwerter an angegriffenen Objekten. Das erste Event soll im Dezember starten. Der Termin kann sich aber noch verschieben. Bei guter Akzeptanz des Systems könnten weitere Events folgen.

Hello All,

There was quite a lot of discussion around the proposal of removing white swords from objectives in WvW. We understand there are concerns about how this change might work in practice or how player behavior may change as a result of it. We felt like the best way to understand fully the impact, and give players a chance to see for themselves how it directly changes the WvW experience is to let people try it and see what they think.

We have decided to run a special multi-week event in WvW where we’ll be changing some of the “rules” of WvW for a limited time. This event will feature two major rule changes while it is running: we are planning to remove white swords from objectives, and add points per kill in WvW to the over-all score for the duration of this event. We are currently targeting December for this event but will keep you posted when we have dates nailed down for certain. If this type of event is successful, we may look to do more events like this in the future where for short periods of time the rules of WvW are changed to different rules, scoring and scenarios to help both keep the game fresh, as well as to change up the experience and try new fun things for WvW.

We look forward to your feedback once the event begins, both on the temporary event only changes, as well as the concept of these special events in WvW.

Thanks,
John

Quellen: offizielles GW2-Forum

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Guild Wars 2 News
Einladungsqualifikationsrunden zur Weltturnierserie
geschrieben von roter_mantel am 24.10.2014, 21:15
Guild Wars 2 - News

Dieses Wochenende ist es soweit: In China, Europa und Nordamerika werden die Teilnehmer für die erste Station der Weltturnierserie in Peking ermittelt.

Der europäische Teilnehmer wird am 25. Oktober ab 18:00 Uhr MESZ bestimmt. In Nordamerika geht es am 26. Oktober um 20:00 Uhr MEZ los. Die beiden chinesichen Teilnehmer werden am 25. und 26. Oktober  ab 10:00 bzw. 8:00 Uhr MESZ ermittelt.

 

Für die PvP-Fans ist für dieses Wochenende wieder der Bonus aktiviert worden: +10 % PvP-Rangpunkte, +15 % Fortschritt bei Belohnungspfaden und +100 % Magisches Gespür im Herzen der Nebel

Während den Übertragungen werden auch wieder Preise verlost!

Englisch: www.twitch.tv/guildwars2
Deutsch: www.twitch.tv/guildnews
Französisch: www.twitch.tv/fureurwebtv

Update:

Folgende Teams sind qualifiziert für das Finale in Peking:

Nordamerika: The Abjured

Europa: The Civilised Gentlemen

China: Team SALA und Prime

Impressionen vom Lifeevent aus China:

Finale

Halbfinale

Wir gratulieren allen Qualifizierten und wünschen ihnen viel Erfolg und Spaß in Peking.


Quellen: offizielle GW2-Seite

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Guild Wars 2 News
Zommoros hat mir ein Geheimnis verraten
geschrieben von roter_mantel am 23.10.2014, 23:41
Guild Wars 2 - Entwicklertracker

John Smith versanstaltet schon seit mehreren Tagen ein Rätselspiel um einen Gegenstand, den man seit Halloween aus der Mystischen Schmiede bekommen kann. Dabei zeigt John sehr viel literarisches Talent. Wer selbst spekulieren möchte, kann die Hinweise  auswerten:

Edit 1: I’ll be checking for discovery and giving hints every once in awhile. First one is free The item has nothing to do with minis.

edit 3 (in story form): Lemark wasn’t much of a haggler. the merchant had taken almost every copper he owned, but it was worth it. He was positive this time, no more fakes, no more copies, forgeries or lies, this was it. He could feel it, sinister…ghostly, it felt weird to hold, but he didn’t care, his journey was one quarter complete.

3.5-4 Story continues:
(2 days later)
Lemark sprinted down the alleyway, an endeavor likely to leave one examining refuse closer than generally preferable, but this wasn’t his first time. He slowed for a moment to glance behind him, merchants still chasing with guards closely behind them. He was surprised they hadn’t given up, they must be very sensitive about their heritage here, the item itself was a bit too everyday to inspire this kind of rage. “Two more blocks”, he thought to himself, double-checking the sealed, cylindrical case he carried. His attempted thievery had failed, for today, but he wasn’t going to lose what he had to the muddy waters of the bay.

edit 5:
Lemark was in high spirits, it had been a productive week. After a series of failures his luck had turned. He stared at his own reflection in the item, such a trivial thing by itself, but with many, there was power. Zomorros knew it as well, Lemark had seen the desire in his eyes before, this was one of his favorites.

Out of story hint: I’ve only referenced 2 of the components so far.

edit 6:
Lemark sat back against the rocky wall, brackish water rained down from one geyser or another. “What am I even doing here?” he thought for the thousandth time. He was exhausted, bloody and sore. “One of these alien curs is going to kill me before I’m done with this”, he grumbled to himself as he stood up and stretched. He needed a drink, but the day hadn’t grown cold yet, he still had time. His resolve hardened, one more attempt, he stared at yet another dulled blade, one more chance for results…this wasn’t going to be fun.

edit 7:
Lemark rested his back against the rocky wall.
“Deja vu,” he thought wearily. Even the thought had grown tiresome.
Two months he’d been here. Two whole months of combat. He had almost died so often that the novelty was wearing off.
“What does it say about a person when your imminent death is an uninteresting topic for pondering,” he thought to himself.
He was tired of everything – this place, the clinking noises he made everywhere he went, the shelled beasts, and especially tired of the never-ending bloodshed.
He leaned his head back, closed his eyes and tried to imagine being back home.
Instead he saw the smug face of Zomorros.
He had almost forgotten his hate for the being. It was exactly what he needed – a reminder of why he was here.
A slight rumbling forced his attention back to reality as one of the creatures noticed his intrusion. He stared directly at the charging beast. If he had to, he would wipe this entire species off the face of the planet.

edit 8:
Lemark stared at his arms, at the half healed wounds that would soon serve as a permanent reminder of his last several months. Despite that he felt invigorated. All of that was behind him. He had gotten further than anyone else before – or so he supposed.
The final piece would be the hardest. He doubted he would have to fight some great monster, that wasn’t Zomorros’s style. He would have to do something harder; this journey wouldn’t end in a tremendous final battle. The ending would be more precise, more…scientific. He had only a single clue, contractually obligated from his last deal with the pseudo-deity.
He stood up from his table in the heart of Lion’s Arch and turned south.

edit 8.5:
A Sylvari scientist, not what Lemark expected. He should have learned by now that there was nothing ordinary here.
Despite the science, this was a nice respite, he could get used to this. Something here was harmonious and relaxing, was that part of the plan?
A shriek echo’d all around. Lemark was surprised, he still hadn’t learned. Nothing about this place was ordinary.

Quellen: offizielles GW2-Forum

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Guild Wars 2 News
Points of Interest: Für Tyria gibt es kein Zurück
geschrieben von roter_mantel am 23.10.2014, 22:24
Guild Wars 2 - News

Am morgigen Freitag, den 24. Oktober, um 21:00 Uhr MESZ hat Rubi Bayer Colin Johanson als Gast in der sendung. Thema wird die zweite Hälfte der zweiten Staffel sein. Wohin wird die Reise gehen? Mal schauen , ob Colin etwas verrät. Als besonderer Gast wird wieder Bill Murphy von MMORPG zugeschaltet. Wie immer kann man alles auf Twitch verfolgen.

 

Es gab auch einen Pressetermin mit Bobby Stein und Steven Waller zur Fortsetzung der zweiten Staffel. Massively und Tentonhammer waren dort vertreten. Aufregendes wurde nicht vermeldet. Meist wurde  schon Bekanntes wiederholt oder in neue Worte verpackt. Man hat aber erfahren, dass aktuell nicht an der Konvertierung der ersten Staffel in das Chronikformat gearbeitet wird.

Die wichtigsten Details der Sendung:

  • Nächsten Dienstag kommt ein Teaser-Video mit Hinweisen auf Episode 5 im zweiten Teil. Der erste Teil des Clips ist eine Zusammenfassuneg der ersten vier Episoden.
  • Canach wird weiterhin aktiv sein in den kommenden Episoden.
  • Ein Schnappschuss als Spekulationsgrundlage

Quellen: offizielle GW2-Seite

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